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Action Canada
Action Canada is a national fellowship program for emerging Canadian leaders. The program enhances Fellows leadership skills, broadens their understanding of Canada and its policy choices, and builds an exceptional network of leaders for our future. Action Canada is the only Canadian fellowship that offers both senior leadership development and cross-country conferences to enhance an understanding of Canada and public policy choices for our future.

Other 2012-2013 Action Canada Task force Project Websites: 
“Who Cares About Young Carers? Raising Awareness for an Invisible Population”
One Action Canada Task Force focused on young carers - young people who provide significant care to family members because of illness, disability, or other challenges. Their report, “Who Cares About Young Carers? Raising Awareness for an Invisible Population,” recommends increased awareness, improved data collection and research, and a multi-sector effort to support Young Carers in their communities as three first steps to improve conditions for these individuals across the country.
www.homeworkorcare.ca
www.twitter.com/homeworkorcare

“Future Tense: Adapting Canadian Education Systems for the 21st Century”
The challenges associated with the twenty-first century have placed new demands on Canadian education systems, which are tasked with educating a generation that faces an unprecedented pace of social, economic, and technological change. In an effort to equip students with the skills and knowledge necessary, provincial governments have begun to implement education strategies that focus on developing specific competencies such as critical thinking, character, creativity, innovation, as well as digital and computer literacy. This Task Force’s report takes stock of the efforts to date and presents the results of a survey they commissioned with a view to better understanding the extent to which 21st century learning is being implemented in Canada.
http://www.actioncanada.ca/en/fellows/projects/20122013-future-tense-adapting-canadian-education-systems-for-the-21st-century/ 
http://prezi.com/7tac-te7sp-n/future-tense/ 

All Action Canada Fellows’ Projects (from 2003 onwards)
Each fellowship year centres on a policy theme. The theme for 2012-13 was “Does Canada have the education systems it needs to meet the societal and economic needs of the future?” The annual theme influences all aspects of the fellowship year, the selection of Fellows, invited guests, and the Fellows’ policy projects. The policy projects, which are related to the year’s theme, are conducted by Task Forces who seek to inspire Canadian policy.
http://www.actioncanada.ca/en/fellows/projects

CANADIAN RESOURCES ON STANDARDIZED TESTING

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Liens

Action Canada
Action Canada est un programme national conçu pour les leaders Canadiens émergents. Le programme vise à renforcer les compétences de leadership des Fellows, enrichir leur compréhension du Canada et de ses choix en matière de politiques et bâtir un réseau hors du commun de leaders pour notre avenir. Action Canada est le seul programme Canadien qui offre à la fois le développement d’une haute direction à travers une série de conférences qui permettent aux jeunes leaders d’améliorer leur compréhension du Canada et de ses politiques publiques.

Rapports des autres Groupes de travail Action Canada (2012-2013)
“Qui aide les jeunes aidants? Faire connaître une tranche invisible de la population”
Ce Groupe de travail Action Canada s’est axé sur les aidants jeunes – les jeunes qui prodiguent des soins soutenus à des membres de leur famille faisant face à la maladie, à un handicap, ou à d’autres défis. Leur rapport, intitulé « Qui aide les jeunes aidants? Faire connaître une tranche invisible de la population», recommande une sensibilisation accrue, l’amélioration de la collecte des données et de la recherche, et un effort multisectoriel pour soutenir les jeunes aidants jeunes dans leurs communautés comme trois premières mesures afin d’améliorer les conditions de ces personnes à travers le pays.
www.homeworkorcare.ca
www.twitter.com/homeworkorcare

“Conjuguer l’éducation au futur: Adapter les systèmes éducatifs Canadiens pour le 21e siècle”
Les défis associés au 21e siècle ont imposé de nouvelles exigences sur les systèmes d’éducation canadiens, qui sont chargés d’éduquer une génération qui fait face à un rythme de changements sociaux, économiques et technologiques sans précédent. Visant à donner aux étudiants les compétences et les connaissances nécessaires, les gouvernements provinciaux ont commencé à mettre en œuvre des stratégies d’éducation qui mettent l’accent sur le développement de compétences spécifiques, telles que la pensée critique, le caractère, la créativité, l’innovation, ainsi que la culture numérique. Le rapport de ce Groupe de travail fait le point sur les efforts à ce jour et présente les résultats d’une enquête qu’ils ont commandée en vue de mieux comprendre la mesure dans laquelle l’apprentissage de connaissances pour le 21e siècle est mis en œuvre au Canada.
http://www.actioncanada.ca/fr/fellows/projets/20122013-conjuguer-leducation-au-futur-adapter-les-systemes-educatifs-canadiens-pour-le-21e-siecle/

Tous les rapports des Groupes de travail d’Action Canada (à partir de 2003)
Chaque année du programme Action Canada est centrée sur un thème de politique publique. Le thème pour 2012-13 était “Le Canada a-t-il les systèmes d’éducation dont il a besoin pour répondre aux besoins sociétaux et économiques de l’avenir?” Le thème annuel a une influence sur tous les aspects de l’année, incluant la sélection des Fellows, les invités et les stagiaires, et les projets de politique publique des Fellows. Ces projets sont menés par des Groupes de travail qui cherchent à inspirer la politique publique canadienne.
http://www.actioncanada.ca/en/fellows/projects

 

RESOURCES SUR LES TESTS NORMALISÉS AU CANADA

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This project has been undertaken pursuant to an Action Canada fellowship. Action Canada Foundation (ActionCanada.ca), doing business as Action Canada, is a registered charity funded in part by the Government of Canada with a mandate to build leadership for Canada’s future. The views, opinions, positions and/or strategies expressed on this site, our Twitter Feed, and our Facebook Page are those of the authors alone (Sébastien Després and/or Marie-Josée Parent), and do not necessarily reflect the views, opinions, positions or strategies of Action Canada, Action Canada Foundation, the Action Canada Task Force on Standardized Testing, or the Government of Canada. Action Canada, Action Canada Foundation, and the Government of Canada make no representations as to the accuracy, completeness, reliability, non-infringement or currency of any information on these sites, and will not be liable for any errors or omissions in this information, or any losses, costs, injuries or damages arising from its display, use or publication.
Le présent projet a été entrepris dans le cadre du Programme d’Action Canada. La Fondation Action Canada (ActionCanada.ca), faisant affaires sous le nom d’Action Canada, est un organisme de bienfaisance enregistré, financé en partie par le gouvernement du Canada, qui a pour mission de renforcer le leadership pour l’avenir du Canada. Les points de vue, opinions, positions et/ou stratégies exposés sur ce site, notre page Facebook, ou notre RSS Twitter sont ceux des auteurs (Sébastien Després et/ou Marie-Josée Parent) et ne reflètent pas nécessairement les points de vue, opinions positions ou stratégies d’Action Canada, de la Fondation Action Canada, du Groupe de travail sur les examens standardisés, ou du gouvernement du Canada. Action Canada, la Fondation Action Canada et le gouvernement du Canada ne garantissent en rien l’exactitude, l’exhaustivité, la fiabilité, la non violation de droits ou l’actualité des informations contenues sur ces sites et ne pourront être tenus responsables d’éventuelles erreurs ou omissions dans cette information, ni des pertes, dépenses, blessures ou dommages qui pourraient résulter de leur affichage, leur utilisation ou leur publication.