Other Resources in Canada

Disclaimer:  The Action Canada Task Force on Standardized Testing and its members have no connection or affiliation with the people, associations, groups, entities, companies, and businesses listed on this page. The views and opinions expressed on this page and on the external Websites to which it is linked do not necessarily represent those of Action Canada, Action Canada Foundation, the Government of Canada, or those of the members of the Task Force on Standardized Testing.

OFFICIAL EQAO WEBSITE
The EQAO is mandated to enhance the quality and accountability of the education system in Ontario and to work with the education community. The EQAO strives to do this by using student assessments, whose results are publicly released, and through the profiling of the value and use of EQAO data across the province. http://www.eqao.com

THE EQANO WEBSITE
A creation of the Hastings-Prince Edward ETFO Local Political Action Committee, this website was developed to raise awareness of the impact that standardized testing can have on students, teachers, and the education system in Ontario, and to inform the public of the costs linked to the Education Quality and Accountability Office. As well as maintaining the website, the Political Action Committee also designed the EQANO logo and used a local business to produce magnetic bumper stickers and fridge magnets in order to keep this issue in the public eye. The EQANO website strives to keep people informed of news items from around the world that are related to the issue of standardized tests. http://www.eqano.ca

THE PEOPLE FOR EDUCATION WEBSITE
People for Education seeks to be a strong voice for public education by conducting research, answering parents’ questions, making policy recommendations and ensuring that there is broad coverage of education issues in the media. They seek to collaborate with all stakeholders to make Ontario’s schools great! http://www.peopleforeducation.ca

JOE BOWER’S BLOG PAGE
Joe Bower teaches in Red Deer, Alberta. Through his lively tweets, blog posts, and compilations of stories and posts relating to a number of themes, Joe challenges ‘traditional’ schooling while exploring more progressive forms of education. http://www.joebower.org

 

OTHER SITES & BLOGS
http://www.paulgenge.com 
http://acampbell99.wordpress.com

 ***

Ressources au Canada

Notice: Les membres du Groupe de travail Action du Canada sur les tests standardisés n’ont aucun lien ou affiliation avec les personnes, les associations, les groupes, les entités, ou les entreprises sur cette page. Les opinions et les points de vue exprimés sur cette page et sur les sites Web externes qui y sont liés ne représentent pas nécessairement ceux d’Action Canada, la Fondation Action Canada, le gouvernement du Canada, ou ceux des membres du Groupe de travail sur les tests standardisés.

SITE OFFICIEL OQRE
L’OQRE a pour mandat d’améliorer la qualité et la responsabilité du système d’éducation en Ontario et à travailler avec la communauté éducative à ces fins. L’OQRE utilise les évaluations normalisés des élèves dont les résultats sont rendus publics, et à travers le profilage de la valeur et de l’utilisation des données de l’OQRE à travers la province. http://www.eqao.com

LE SITE WEB EQANO
Une création du Comité d’action politique du local FEEO Hastings-Prince Edward, ce site a comme but de sensibiliser la population on général sur l’impact que les tests normalisés peuvent avoir sur les élèves, les enseignants et le système éducatif de l’Ontario, et d’informer le public sur les coûts liés à la Office de la Qualité et de la Responsabilité en Éducation. Ce Comité d’action politique a également dessiné le logo EQANO et produit des autocollants magnétiques et aimants pour réfrigérateur afin d’attirer l’attention du public sur cette question. http://www.eqano.ca

LE SITE OFFICIEL DE “PEOPLE FOR EDUCATION”
People for Education cherche à être une voix forte pour l’éducation publique en effectuant des recherches, en répondant aux questions des parents, en formulant des recommandations de politiques publiques, et en s’assurant que l’importance de l’éducation soit soulignée par les médias. http://www.peopleforeducation.ca

BLOG DE JOE BOWER
Bower Joe enseigne à Red Deer, en Alberta. Grâce à ses tweets animés, ses blogs, et ses compilations de reportages sur un grand nombre de thèmes, Joe s’oppose aux définitions «traditionnelles» de la scolarisation tout en explorant les formes les plus progressistes de l’éducation. http://www.joebower.org

SITES ET BLOGS ADDITIONNELS
http://www.paulgenge.com 
http://acampbell99.wordpress.com

This project has been undertaken pursuant to an Action Canada fellowship. Action Canada Foundation (ActionCanada.ca), doing business as Action Canada, is a registered charity funded in part by the Government of Canada with a mandate to build leadership for Canada’s future. The views, opinions, positions and/or strategies expressed on this site, our Twitter Feed, and our Facebook Page are those of the authors alone (Sébastien Després and/or Marie-Josée Parent), and do not necessarily reflect the views, opinions, positions or strategies of Action Canada, Action Canada Foundation, the Action Canada Task Force on Standardized Testing, or the Government of Canada. Action Canada, Action Canada Foundation, and the Government of Canada make no representations as to the accuracy, completeness, reliability, non-infringement or currency of any information on these sites, and will not be liable for any errors or omissions in this information, or any losses, costs, injuries or damages arising from its display, use or publication.
Le présent projet a été entrepris dans le cadre du Programme d’Action Canada. La Fondation Action Canada (ActionCanada.ca), faisant affaires sous le nom d’Action Canada, est un organisme de bienfaisance enregistré, financé en partie par le gouvernement du Canada, qui a pour mission de renforcer le leadership pour l’avenir du Canada. Les points de vue, opinions, positions et/ou stratégies exposés sur ce site, notre page Facebook, ou notre RSS Twitter sont ceux des auteurs (Sébastien Després et/ou Marie-Josée Parent) et ne reflètent pas nécessairement les points de vue, opinions positions ou stratégies d’Action Canada, de la Fondation Action Canada, du Groupe de travail sur les examens standardisés, ou du gouvernement du Canada. Action Canada, la Fondation Action Canada et le gouvernement du Canada ne garantissent en rien l’exactitude, l’exhaustivité, la fiabilité, la non violation de droits ou l’actualité des informations contenues sur ces sites et ne pourront être tenus responsables d’éventuelles erreurs ou omissions dans cette information, ni des pertes, dépenses, blessures ou dommages qui pourraient résulter de leur affichage, leur utilisation ou leur publication.